Translate

Zoeken in deze blog

vrijdag 11 juli 2014

Smissebroek ruimte voor Kunst

'Ga je op vakantie?' vroeg iemand mij vanmorgen.
Antwoord: 'Ja hoor, ik ga deze week (bijna) iedere dag naar Wellen'.
Een 4-daagse cursus 'Schilderen' in Smissebroek = voor mij 'n definitie voor 'vakantie'. 
Nieuwe vaardigheden aanleren en de wereld weer 'ns met andere ogen - deze keer met die van een schilder- aanschouwen. Jummie. 
Ter info: Smissebroek ruimte voor Kunst  is een kunstzinnig initiatief van oa keramiste Gerda Steegmans

Gerda Steegmans

Heerlijk om je onder te dompelen in een creatieve sfeer vol concentratie mét de lekkere geur van olieverf en... koekjes. Die bakt Gerda namelijk zelf. En wij eten ze op tijdens de koffiepauze. 
Die pauze is trouwens ook de moeite: samen met een 'heterogeen aanbod van creatieve mensen' gezellig uitblazen op de koer. Op die koer valt dan ook nog eens van alles te ontdekken... want waar je je oog ook op laat vallen: er is altijd iets te zien!




(Ik kan hier een heel epistel schrijven vrees ik, maar misschien is het gewoon leuker om een cursus te gaan volgen en de leuke ervaring die ik ondertussen al rijker ben, zelf te beleven.)
Docente Isabelle Crombez voor de cursus 'pottendraaien'.


Wij pauzeerden samen met de pottendraaiers.
Op hetzelfde moment als onze cursus was er namelijk het aanbod 'pottendraaien' onder de deskundige leiding van Isabelle Crombez. Geduldig leren werken in pure concentratie op een draaiende schijf, een hompje klei omtoveren tot een schaaltje, kommetje... pure magie is dat.



Wij hebben leren schilderen met acrylverf , olieverf op waterbasis (klinkt raar maar waar) en aquarel. Op hout, papier, doek... dankzij de begeleiding van Adinda Bruyneel.

Docente Adinda Bruyneel voor de cursus schilderen
En in Smissebroek zelf was er genoeg 'oogsnoep' ter inspiratie: hoera!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten