Translate

Zoeken in deze blog

maandag 12 november 2012

Kleurplatenboek


Mijn (eerste) kleurplatenboek!





Dit is de tekst die aan de achterkant van de cover staat, en er volgen nog 5 (van de 12) kleurplaten, zo heb je een idee...
Waar kan je 'm nog vinden? Binnenkort op de site van Philimonius


Hallo,
Fijn dat je eigenaar bent van mijn eerste kleurplatenboek!
De kleurplaten zijn met veel plezier voor je getekend.
Ik teken graag, en speel dan met de lijnen, laat ze vloeiend over het blad gaan of onderbreek ze. Hier en daar maak ik ze wat dikker. 
Soms zijn ze heel dun, maar vormen ze samen een sterke boom.
Waarom ik kleurplaten heb getekend? Ik kwam ineens op het idee en ben er dan maar aan begonnen.
Ik geef ook les op een academie en dat doe ik erg graag. 
Ik probeer mijn leerlingen technieken bij te leren op zo‘n manier dat we ook veel plezier maken en we blij en tevreden zijn met het resultaat. 
En als het al een keer mislukt, tja, dan beginnen we opnieuw.
Wat kan jij nu doen met je kleurplaten? 
Inkleuren natuurlijk, maar ik heb ook plaats gelaten voor die dingen die je er zelf bij kan tekenen. 
Wat ik bedoel? Teken je graag blaadjes aan de bomen, regendruppels die uit de regenwolken komen?
En die grote ‘regenkraan’: wil je die opendraaien of laat je die liever toe? 
Zwemmen er veel visjes in het water, in de zee? Zit Patchwork Piggie (het varkentje) op een dekentje of zit hij in het gras wanneer hij uitkijkt over zee?
Kies zelf je kleuren! Alles kan, bomen kunnen ook blauw zijn en vogels oranje....
Ik wil je ook enkele tips meegeven:
Heb je al eens geprobeerd om verschillende laagjes kleurpotlood over mekaar te zetten? 
Dat kan alleen als je niet hard op je potloodpunt drukt, gewoon zachtjes inkleuren. 
Dan kan je er nog een ander kleurtje over zetten en zo krijg je verschillende tonen en tinten. 
Echt de moeite om eens te proberen en hoe meer je oefent, hoe beter het gaat!
Met papier werken is erg leuk, je kan bijvoorbeeld ook blaadjes knippen uit papier en die opplakken. 
Of de golven in plaats van in te kleuren, ‘inplakken’ met verschillende tinten papier...
Het papier is dik genoeg om de platen in te kleuren met verf. 
Ik wens je ook wat geduld toe, want dan gaat alles zoveel beter.
Laat je je ingekleurde resultaat graag zien?
Dan mag je dat altijd doorsturen naar onar@skynet.be en je kan me ook laten weten of het op mijn blog (onaroriginals.blogspot.be) mag komen. 
Groetjes, 
Lieve












2 opmerkingen:

  1. WAW Lieve! Zo mooi. Ik wil ook kleuren. Wachten duurt lang!... zeker overgevlogen uit Guatemala. :) Veel liefs, Melissa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai! Stunning!
    Alles wat ik tot nu toe gezien heb... knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen