Translate

Zoeken in deze blog

dinsdag 13 november 2012

Rebecca Dautremer stelt tentoon in het Literair Museum Hasselt


Het geheime dagboek van Klein Duimpje...

Vandaag ben ik al eventjes gaan piepen in het Literair Museum te Hasselt, waar zondag de tentoonstelling van Rebecca Dautremer geopend wordt.
...De Barracuda's uit Nicaragua waren ontsnapt. Voor meer info zie pg 123 in 'Het geheime dagboek van Klein Duimpje'. Mocht je het nog niet hebben, dikke pech, want het blijkt zo goed als uitverkocht!
(Gelukkig komt er een herdruk)
De originele illustraties van het boek kan je daar gaan bekijken, bewonderen, en herbekijken want
je geraakt er namelijk nooit op uitgekeken!
Speciaal voor jullie al een tipje van de sluier: maar in het echt ronduit  i n d r u k w e k k e n d.






Kijk eens goed in het kooitje: dan zie je een Barracuda! Nog meer van z'n gruwelijke soort kan je ook in het Literair Museum vinden. 
Gemaakt door mijn leerlingen in de Academie.
Ps: oppassen voor het slurfje, dat is zeer gevaarlijk en doet sluuuurpppppplops!... En dan ben je er geweest.

18 november :

Hier zie je Rebecca aan het werk, ze signeert boeken met een tekeningetje erbij: vloeiend komt het op het blad terecht. Alsof het niks is. Zalig om zien en heel leuk om al de gesigneerde boeken mee naar huis te nemen.
Ik weet ondertussen een héleboel meer over 'Het Geheime Dagboek van Klein Duimpje' en ga het boek wéér eens met andere ogen bekijken. 
Eén nieuwtje wil ik graag met jullie delen: de Barracuda's en de kleiwerkjes van mijn leerlingen vond Rebecca heel tof. Dat heeft ze me zelf gezegd. :)

1 opmerking:

  1. Lijkt me wel de moeite waard om een bezoekje te brengen. Tine zal wel klaar staan met haar ja al aan. Wachten duurt lang......

    BeantwoordenVerwijderen